7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji.

Energa Kalisz

Skoro czytasz ten wpis, to zapewne zainteresowało Cię założenie licznika przedpłatowego. W skrócie polega to na tym, że musisz kupić doładowanie w sklepie i wklepać numery na liczniku. Jak nie doładujesz, to nie masz prądu. Świetne rozwiązanie, gdy wynajmujesz mieszkanie.

Energa Kalisz 4

1. Podpisanie umowy. 

Udaliśmy się, więc do oddziału Energa w Kaliszu. Krótki opis usługi, same plusy i miła obsługa. Pomyślałem, dobra, zmieniamy licznik na przedpłatowy.

2. Posłaniec. 

Kilka dni później przybył Pan z nowym licznikiem, pokazał jak się go obsługuje. Myślę sobie, rzecz banalna, kupuję kartę i wklepuję kod, prościej być nie może. Posłaniec powiedział, że teraz muszę udać się do Spółdzielni Dobrzec i poprosić o klucz do skrzynki, w której znajduje się licznik, a do tego czasu mam energię, która starczy na kilka dni.

3. Spółdzielnia Mieszkaniowa Dobrzec.

Z uśmiechem na twarzy wpadam do Spółdzielni, Oni tam zawsze tacy pomocni i uśmiechnięci (SIC!) i proszę o wydanie kluczyka do skrzynki:

Spółdzielnia: NIE MAM I NIE DAM! 
Ja: Ale Pan, który zakładał licznik, mówił, że Państwo macie taki kluczyk i jesteście zobowiązani prawnie go wydać.
Spółdzielnia: No nie mam i nie dam, bo mam tylko jeden!
Ja: A czy mogę, wiedzieć kto ma, bo chciałbym doładować licznik?
Spółdzielnia: Energa ma i tylko Oni mają, ale i tak Panu nie wydadzą, bo do skrzynek nie można się dostać.

4. Energa.

Jadę, więc do Energii. Wpadam do pokoju 123, a tam, że muszę iść do pokoju, 321, w pokoju tym, mówią, żeby udał się do pokoju 234, a tam, że przecież takie rzeczy, to w 123. STOP! Mówie, że byłem w tamtym pokoju… Po czym proszę o pomoc, przecież nie mogę tak biegać od pokoju do pokoju przez 20 minut, a nikt nic nie wie. Dobra Pan się ulitował, zobaczył, że mi zależy i miło podchodzę do sprawy, więc zaprowadził mnie do pokoju 999. *nazwa pomieszczeń przypadkowa.

Tam siedział starszy Pan, bardzo miły. Przedstawiam sprawę, a On wielkie oczy i że Energa nie ma i nie wydaje kluczyków do skrzynek, mam lecieć do Spółdzielni i Oni MUSZĄ mi wydać, bo skrzynka należy do nich.

5. Spółdzielnia Mieszkaniowa Dobrzec cz. 2

No to siup, lecę do Spółdzielni, a tam kolejna niespodzianka, Pan postanowił skończyć pracę wcześniej, tak kilka godzin wcześniej, bo to około południa było, a Panie nic nie wiedzą i kluczyka nie mają, ale mają tylko jeden, ale i tak nie dadzą, bo nie mają… (TRUE STORY!)

Energa Kalisz 2

6. Energia Elektryczna – GAME OVER!

Z małżonką cały dzień poza domem, więc tylko lodówka chodziła. Przychodzimy, zapalamy światło, 5 minut, boom, prądu nie ma. Schodzę na dół, zobaczyć licznik, a tam zeszło może 5% z obiecanej energii i licznik się zablokował.

7. Spółdzielnia Mieszkaniowa Dobrzec cz. 3. 

Z samego rana biegnę do SM Dobrzec, spotykam miłego Pana z uśmiechem przekazuję informację z Energii, że to Spółdzielnia jest właścicielem skrzynek, gdyż to Ona była inwestorem tego budynku. Miły Pan z krzykiem oświadcza, że go to nie interesuje i kluczyka nie dostanę, bo nie. Mam iść do Energii, bo to Oni są właścicielem licznika.

8. Energa cz. 2

Tym razem odwiedzam już właściwy pokój i miłego (na serio) starszego Pana, który siedzi z młodszym kolegą. Mówię jak jest, a Oni, że SM Dobrzec to komunistyczny relikt przeszłości i tam takie cyrki odchodzą i że Oni nie są właścicielem skrzynki! STOP! (W tym momencie zrozumiałem, że właścicielem licznika jest Energa, a skrzynki, w której tej licznik się znajduje inwestor, który przekazał skrzynkę SM Dobrzec w posiadanie. (TRUE STORY!).
Pan próbuje mnie odesłać do SM Dobrzec. Ale się nie dałem i poprosiłem, żeby sam do nich zadzwonił, do tego drugiego niemiłego Pana. Więc połączyłem ich i sobie pogadali. STOP! Pokrzyczeli na siebie przez 5 minut, kto jest właścicielem skrzynki, a kto licznika… Przypomnę, że prądu nie mam, a doładować nie mogę.

9. Energa + SM Dobrzec + popsuty licznik. 

Stanęło na tym, że SM Dobrzec kluczyk ma, ale nie da, bo go nie ma (STOP!), a Energa kluczyka nie ma, jedynie ich monter, ale też nie da. Dzwonię, więc do montera, mówię, że mnie ktoś tutaj okłamał, bo prąd skończył się po kilku godzinach, używania kilku rzeczy. On w szoku, mówi, że podjedzie sprawdzić, jeśli zgłoszę to na infolinie. Dzownię do centrali, po 10 minutach odebrali, skierowali montera, monter sprawdza, UPS, dali popsuty licznik. Kluczyka nadal nie mam.

Energa Kalisz 1

10. Nowy licznik – nowa nadzieja. 

Kupiłem kartę, kluczyk pożyczyłem od sąsiada i próbuję doładować. Nie działa. Ręce mi opadają po raz pierwszy. Próbuję 5 razy, dzwonię do centrali. Jedyne 15 minut oczekiwania i sprawdzają mi te kody licznika i karty. Pani wraca na linię po 10 minutach i oświadcza, że mam błędny numer licznika tego nowego… Ale dzisiaj już mi tego nie zrobią, bo nikt nie pracuje. Prądu nie mam od 2 dni.

11. Energa cz. 12342523523

Tym razem udaje się osobiście do Energii przy ul. Zamkowej. Czekam jedynie 45 minut, po czym podchodzę do okienka, do miłej Pani, która tak polecała licznik. Mówię co i jak, że nie mam kluczyka, nie mam prądu od 3 dni i trochę mi to przeszkadza. Pani dzwoni do 5 różnych miejsc, po czym oświadcza, że ona kluczyka nie ma, a licznik, to błąd, bo zmienili licznik, ale ja nową kartę potrzebuję, a im się zapomniało w systemie zmienić, a to trwa jeden dzień. Chciałem również powrotu do starego licznika, gdyż nowy nie działa, zgodnie z obietnicą. Tak, to jest możliwe, ale to potrwa i będzie kosztować jedyne 740zł…

12. Ostateczne stracie. 

Minęły 4 dni. Kilkanaście godzin, jakieś 100zł w plecy (telefon, transport, nie liczę czasu). Moja małżonka jest ze Szwecji. Tam, jeśli coś nie działa, to osoba, która się o tym dowiaduje, robi wszystko, żeby Ci pomóc, dopóki nie rozwiąże problemu. Nawet w markecie, jak się zapyta, gdzie jest jakiś produkt, to pracownik biegnie z Tobą na drugi koniec sklepu i pokazuje palcem dany produkt. Jak to w Polsce wygląda to nie muszę pisać.

Dzwonię do osoby, którą znam przelotnie, ale wiem, że pracuje w Enerdze, lekko zrozpaczony proszę o pomoc, bo mi już sił nie starcza, a prądu nadal nie ma. Nie będę wymieniał, bo ta osoba jest zbyt skromna, żebym pisał, ale dziękuję jeszcze raz.
Dzień później telefon od Pani z oddziału i że ona sprawę załatwi, a jak nie to sama podjedzie i doładuje.

Energa Kalisz 3

13. Epickie zakończenie. 

Kluczyk udało mi się zdobyć, pakując 5 zł w dorobienie, niestety po 5 dniach. Doładowałem kartę i po tygodniu miałem prąd. Nie omieszkałem złożyć pisma do SM Dobrzec, z prośbą o wydanie kluczyka. Minęło ponad pół roku, na pismo nie odpowiedzieli, kluczyka nie dali. Byłem również u Pani prezes SM Dobrzec, by prosić o pomoc, gdy jeszcze nie miałem kluczyka, oto konwersacja:

– Pani prezes, proszę o pomoc, nie mogę doładować licznika, nie mam kluczyka, nie mam prądu od 3 dni. 

– Tak, ja jestem zaznajomiona ze sprawą, ale ja Panu kluczyka nie dam, bo nie mam, tzn. mamy jeden, ale nie możemy dać.

– To co ja mam zrobić? 

– Proszę złożyć pismo.

– Ale na odpowiedź na pismo, macie Państwo 2 tyg. więc mam być bez prądu 2 tygodnie? 

– No ja nic nie poradzę. Sprawa jest skomplikowana.

3 lata później (EDIT)!

Nowy właściciel postanowił założyć nowy licznik. Został 6 dni bez prądu… nie będę opisywać sytuacji w szczegółach, bo to jest jakaś patologia. Dodam tylko, że zostałby bez prądu jakieś 14-30 dni, ale poruszył niebo i ziemię, w tym znajomości dyrektorów i poszło trochę szybciej… Energa…

WAŻNE RADY: 

1. Jeśli kiedykolwiek chcesz założyć licznik przedpłatowy, sprawdź czy Twoja spółdzielnia/wspólnota, wyda Ci kluczyk do skrzynki.

2. Jeśli nie, to możesz wykorzystać pilot do telewizora, z taką specjalną funkcją (zapomniałem nazwy), i doładować. W Kaliszu taki pilot z 20-30zł, na allegro 10zł.  (O tym powiedziano mi w Enerdze 5-dnia, gdy nie miałem jeszcze kluczyka.

3. PAMIĘTAJ, Licznik należy do Energii, ale skrzynka do inwestora budynku, czyli spółdzielni/wspólnoty i to oni są zobowiązani taki kluczyk wydać, na każde Twoje wezwanie lub dorobić taki kluczyk (za opłatą lub bez).

4. Dla mnie to była jedynie nauka cierpliwości i nadal bycia miłym dla ludzi, którzy Cię nie rozumieją i nie chcą pomóc.

11 thoughts on “7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji.

  1. online Car games

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  2. Biogas

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  3. How to create a blog the easy way

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  4. it development

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  5. it consulting

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  6. Video Security

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  7. hmi panel

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  8. it support

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  9. property developer in malaysia

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  10. malpractice attorney

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

  11. junk mail

    7 dni bez prądu – czyli jak straciłem pieniądze, czas i część wakacji. | Kalisz moich marzeń!

Dodaj komentarz