Szansa dla regionu w poczekalni przez kolejne 20 lat!

Źródło: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:TGV_train_inside_Gare_Montparnasse_DSC08895.jpg

Oszukani… Jednym słowem można określić skandaliczną decyzję nowego ministra Nowaka. Ostatnie lata i miesiące były bardzo obiecujące. Przystanek KDP zyskał akceptację. W najbliższych latach miały zacząć się prace budowlane, które planowano zakończyć w roku 2020. Niestety. Na godzinne połączenie do Wrocławia lub Poznania będziemy musieli poczekać nie 8 lat, a prawie 20. Zapewnienia padały zarówno z ust samorządowców jak i posłów czy senatorów.

Na przygotowania tej inwestycji przeznaczono 340 mln zł, w tym 240 mln zł z UE.

Ciężko tu winić władze Kalisza czy Ostrowa Wielkopolskiego. Jakkolwiek tłumaczenie prezydenta Ostrowa, pana Jarosława Urbaniaka jest tak samo nieodpowiednie, jak decyzja władz rządu. Z podziwem przyglądam się decyzjom pana prezydenta w rządzeniu Ostrowem. Niestety, wypowiedź dotycząca KDP, moim zdaniem, jest całkowicie chybiona.

„KDP zwalnia – Wygląda na to, że zmieniły się priorytety. Sześć lat temu nikt nie wierzył, że w Polsce rozpoczną się przygotowania do budowy szybkiej kolei. Tymczasem opracowano studium, rozpoczęto przygotowania – sprawy ruszyły w dobrym kierunku. Myślę, że wypowiedź ministra transportu podyktowana jest obawą przed tym co się stanie ze Strefą Euro i z Unią Europejską. Wiadomo bowiem, że inwestycje związane z KDP w dużej mierze miały być finansowane z funduszy unijnych. Budżet obowiązujący jeszcze w UE jest prodrogowy, a kolejny miał być prokolejowy – i tak wygląda właśnie jego projekt. Głośno przeciwko niemu – a raczej przeciwko dużym pieniądzom, które miałaby dostać na kolej Polska – protestuje Francja. Nie da się ukryć, że projekt jest korzystny i dla naszego kraju i dla kolejnictwa. Pan minister Nowak najwyraźniej zmienił priorytety – zapowiedział remontowanie istniejących sieci, a nie budowanie KDP. Skupienie się na obecnej infrastrukturze w sumie nie jest złą informacją dla naszego regionu – Ostrów jest dużym węzłem kolejowym, a większość linii, które dobiegają do Ostrowa, wymaga gruntownego remontu.” http://www.facebook.com/urbaniak.jaroslaw

Słuchając audycji z rc.fm sprzed kilku tygodni można było odnieść inne wrażenie. Kolej miała być szansą dla REGIONU, a nie Ostrowa. Było to niemalże wyróżnienie dla władz miast, za ogromny wysiłek, godziny spotkań i pracy, którą wykonali. Niestety, prezydent Urbaniak stanął po stronie partii, a nie miasta czy też regionu, którego tak zawsze bronił. Zasłanianie się dobrem regionu, poprzez skupienie się na obecnej infrastrukturze jest żartem i to kiepskim. Przekreśla to wszystko, o co tak bardzo walczyliśmy, jako region.

Jest to wiadomość znacząca, gdyż odsuwa, po raz kolejny, nasz region na peryferie. Do 2030 roku, wiele rzeczy może się zmienić. Być może KDP nigdy nie powstanie, a może zmieni swoją trasę. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość.
Mam osobistą nadzieję, że znajdą się politycy i samorządowcy, którzy odważnie powiedzą, że decyzja rządu jest błędna i należy ją zmienić. Projekt, który tworzyłem od ponad roku:„http://www.facebook.com/pages/Chcemy-Przystanek-Szybkiej-Kolei-w-Kaliszu/117644791644616”  w najbliższych miesiącach zostanie wygaszony do momentu zmiany decyzji rządu.
Obawiam się, że może to nigdy nie nastąpić ze szkodą dla Polski, regionu i mieszkańców naszego miasta. Obym się mylił i KDP powstała szybciej niż przewiduje to minister Nowak.

Pozdrawiam, Dawid Borowiak.

3 thoughts on “Szansa dla regionu w poczekalni przez kolejne 20 lat!

  1. Maks 08/12/2011 at 09:50 -

    Wybory, wybory i po wyborach. Po wyborach i po obietnicach. Vivat PełO!

  2. Maks 15/12/2011 at 07:02 -

    a co na to społeczeństwo? otóż nic. i mamy to, co mamy. bierne przyzwolenie na wszystko. na kłamstwa, na pogardę.

Dodaj komentarz